Praktisch leerwerkboek voor anderstaligen

Snel en efficiënt Nederlands                    met Taal voor de elektro

Taal voor de elektro brengt nieuwkomers efficiënt en snel woorden en begrippen bij voor dagelijks gebruik op de werkvloer. Vooral anderstaligen hebben daar belang bij. Zij hebben meestal een (vak)taalachterstand als ze een beroep leren. De uitgave is toegespitst op de elektro-installatietechniek.

In het praktische leerwerkboek staan oefeningen met Nederlandse termen die je nodig hebt om vakkundig en veilig te werken. Voor opleiders is communicatie met anderstaligen vaak lastig. In het boek worden met behulp van foto’s 250 Nederlandse namen van gereedschappen en materialen aangeleerd. Hierdoor gaan anderstaligen de vaktermen en opdrachten begrijpen.

Het boek behandelt ook cultuurverschillen. Anderstaligen zeggen soms wel dat ze iets snappen, maar dat kan beleefdheid zijn. Zo kunnen misverstanden of gevaarlijke situaties ontstaan. Daarom wordt ook aandacht besteed aan omgangsvormen of het voeren van gesprekken.

De uitgave vormt deel 2 in de reeks Taal voor vakmensen en is geschreven vanuit jarenlange ervaring. Initiatiefnemers zijn Aventus, Bouwmensen/Transitiehuis Gelderland en New Tech Park.  Anderstaligen kennen na hun inburgeringscursus of internationale schakelklas meestal voldoende Nederlands om de lesstof te begrijpen.

Techniek Nederland ondersteunt de uitgave. Voorzitter Doekle Terpstra: ‘’Ik juich dit geweldige initiatief van harte toe. Een groot compliment voor de partijen die dit mogelijk hebben gemaakt. Ik hoop dat we mede dankzij Taal voor de elektro veel nieuwe technische vakmensen in de branche mogen verwelkomen!’’

Taal voor de elektro is gedrukt op groot formaat en rijk geïllustreerd. Prijs: € 39,50. incl. btw, excl. verzendkosten.

Voor informatie of bestellen:

www.bouwmensen-apeldoorn.nl

info@bouwmensen-apeldoorn.nl